Prima săptămână online

24 March 2020

Abia așteptam să scriu despre noua experiență, aceea a școlii în mediul online. E o experiență nouă pentru toți.

Profesorii învață să organizeze conținuturi într-un format nou, pe care elevii să-l poată accesa din confortul de acasă. „Confortul” poate nu e cel mai potrivit cuvânt, având în vedere contextul care a generat această situație, însă feedbackurile primite de la copii ne-au arătat că, prin felul în care s-au organizat, profesorii au reușit să facă din acest proces unul confortabil, un proces care să asigure bunul mers al învățării. „Vă mulțumim tuturor, profesori adevărați din cancelaria virtuală, pentru efortul și implicarea de care ați dat dovadă. Prin ceea ce ați reușit să faceți fiecare dintre voi, școala a rămas deschisă.” (conducerea școlii)

Și pentru elevi e nou. Chiar dacă sunt experți în utilizarea device-urilor, au avut nevoie să se adapteze sistemului propus: Zoom, Cod of Talent, Google Classroom, ascultă, citește, ignoră zgomotele din casă, descarcă, rezolvă, fotografiază, filmează, încarcă, descâlcește, împărtășește… Și lista ar putea continua.

Pentru părinți, cu siguranță ceva nou. Pe lângă toate schimbările, job online, cumpărături cu mască, se pare că părinții au de învățat, la rândul lor, să utilizeze toate aplicațiile. Cu siguranță nu le-a fost greu cu așa profesori (a se citi „copiii experți în gadgeturi”).

Cum spuneam, abia așteptam să scriu despre această săptămână. Dar, ce să vezi, au scris mai bine beneficiarii, așa că, în cele ce urmează, veți vedea săptămâna prin ochii copiilor.

„A trecut o săptămână de când învățăm online. Mie această idee adusă de profesori mi se pare una fantastică! Am ajuns mai departe cu ceea ce începusem la școală, colaborăm cu toții la orele interactive cu profesorii și ne distrăm făcând misiunile pe care aceștia ni le dau. Chiar dacă suntem în alt spațiu, asta nu contează. Poate acasă ești obișnuit să faci teme doar în weekend, dar nimeni nu stă cu un lucru prea mult timp. Eu sper, totuși, ca acest virus care se răspândește să nu mai fie și ca noi să ne întoarcem sănătoși și bucuroși la școală!😄” (Diana, IV)

„Prima săptămână de școală online a fost foarte distractivă. Am fost online cu Doamna și mi-a plăcut mult. De asemenea, m-am bucurat că mi-am văzut colegii în fiecare zi. Am învățat despre Afiș, Împărțire și Baby Animals. Totuși, îmi lipsește școala deoarece acolo îmi văd colegii și mă joc cu ei, o văd pe Doamna și învăț mai multe lucruri decât în online.” (Mark, II)

„A fost amuzant, dar nu foarte usor. Am reusit  ne acomodăm destul de bine, după părerea mea. Colegii au fost minunați, ca de obicei, la fel ca și profesorii. Sunt foarte fericit că am reușit să le văd fețele tuturor, chiar și în cadrul online.” (Șerban, IV)

„Îmi place școala online, deși în anumite zile îmi este greu să mă concentrez așa cum o făceam la școală. Îmi este dor de glumele și jocurile pe care le făceam împreună în clasă.❤️❤️” (Sara, II)

„A fost și un pic greu să mă obișnuiesc cu școala online și a mai fost greu să stau atât în casă.” (Sebastian, II)

„Mi s-a părut interesantă săptămâna deoarece nu am mai lucrat prin acest mod de învățare până acum. Prima oară când am intrat pe ZOOM și pe CODE OF TALENT, mi s-a părut greu, dar, ușor, ușor, m-am acomodat cu totul și a început să mi se pară interesant. ESTE O EXPERIENȚĂ  FRUMOASĂ!!!!! 👍👍👍👍👍👍👍” (Sophia, IV)

„Îmi mai place pentru că am învățat să folosesc tableta, să încarc temele, să văd punctajele mele și sfaturile Doamnei Învățătoare. Îmi mai place pentru că nu mai merg 10 km cu mașina până la școală, ci fac 3 metri până la birou. Acum, la engleză înțeleg mai ușor ce e de făcut și îmi place mult. UAU! CE MINUNATĂ E ȘCOALA ONLINE!!!” (Victor, II)

„Este mult mai antrenant și ne provoacă să ne îmbunătățim abilitățile tehnologice! 💻⌨🖱📱 ÎMI PLACE FOARTE MULT!😉😆” (Mara, IV)

„Este amuzant deoarece, atunci când rezolvăm o misiune fără greșeală, primim medalii.” (Ariana, IV)

„Îmi place să fac școala pe device-uri și să-mi fac temele (misiunile) pe o platformă electronică. Îmi place că nu mai trebuie să merg până la școală și că pot să mă trezesc mai târziu.” (Filip, IV)

„Acum frățiorul meu mai mic îi cunoaște mai bine pe colegii mei. Aș vrea să continue așa, deși nu îmi place să fac teme singură. De asemenea, îmi e dor de colegii mei și de doamna.” (Erica, II)

„Această săptămână a fost minunată pentru că mi-am văzut doamna și colegii, dar nu mi-a plăcut că nu am putut să-i văd față-n față și pentru că nu am putut să mă joc cu prietenii mei. Dar mă bucur că pot sa-i văd măcar online.” (Alma, IV)

„Totuși, m-a deranjat foarte mult faptul că nu pot petrece pauzele cu colegii mei în persoană. A-i vedea electronic este foarte diferit de a-i vedea în persoană. În afară de a ne juca pe consolă, nu mai putem interacționa deloc unul cu celălalt.” (Matei, IV)

„Îmi place, chiar dacă îmi este dor să stau cu colegii și să ne jucăm în pauze. Este interesant și îmi place faptul că este interactiv.” (Miruna, IV)

„Parcă am învățat mai mult decât la școală.” (Teo, IV)

„Și abia aștept să lucrez mai multe zile pe platforma aceasta!” (Filip, IV)

„A fost o experiență plăcută. Le mulțumesc învățătorilor, dar și oamenilor care s-au implicat în această aplicație. A fost mai greu să ne concentram, dar ne-am descurcat.” (Irina, IV)

„Apreciez foarte mult efortul profesorilor, la fel și misiunile care au mereu ceva interesant în ele. Cu tot ce se întâmplă în jur, profesorii dau dovadă de muncă grea! Mi se pare că ați stabilit bine programul pentru că orele se termină la 12 ◉‿◉. Doresc să ne vedem cât mai curând și cu bine(◍•ᴗ•◍).” (Sabina, IV)

„Le mulțumesc profesorilor care depun efort și, în special, doamnei învățătoare pentru  lucrurile noi pe care le învățăm!” (Sasha, II)

„Dragi colegi si profesori,

Pentru mine, această săptămână a fost una total diferită. Mi-am imaginat că va fi un fel de vacanță, dar nu a fost așa. M-am trezit în fiecare dimineață, îmi alegeam hainele, îmi pregăteam cărțile, caietele și apoi începeam aventura cu doamna sau Teacher.

Concluzia mea este că, deși îmi place să lucrez pe laptop, nu se compară cu venitul la școală. Mi-e dor de colegi, de profesori și de aerul curat din pauza mare!

Cu drag,

Theea” (II)

„Pentru mine, această săptămână a fost plină de schimbări. În ultima perioadă am încercat foarte multe lucruri noi și am învățat să apreciez fiecare clipă din viața mea.” (Oana, IV)

„Cred că ne-am descurcat bine. Am speranța că vom fi din ce în ce mai buni și că vom începe săptămâna cu forțe proaspete. E o ocazie, poate, să aprofundăm mai bine și în liniște ce învățăm. Și să fim optimiști, vom fi bine!” (Constantin, IV)

Deși schimbările ne solicită pe toți, părinții s-au acomodat și ei cu școala de acasă și, în plus, își fac timp să mulțumească profesorilor.

„Dorim să vă mulțumim tare mult pentru mobilizare, și dumneavoastră, și tuturor profesorilor.

Știm că zilele acestea nu sunt tocmai ușoare, cu atât mai mult apreciem efortul pe care îl faceți, în a îi ține pe copii conectați și ocupați.”

Cu respect și gratitudine,

Miruna și Sorin Smeureanu

„Vă mulțumim și felicitări pentru buna gospodărire a școlii.

Vă mulțumim că ați adus profesorii în casele noastre.”

Oana Ciornei

 „Vă mulțumim foarte mult pentru tot, echipă de oameni buni și frumoși!”

Fam. Pencea

La școală, dar nu rămânem acolo

17 March 2020

„E nevoie de o cretă, de nişte caiete şi de cerneală, din care, dacă ţi le aruncă cineva înainte, iese o şcoală. Iat-o: dacă vă uitaţi bine peste jucării şi păpuşi, se şi văd două sau trei uşi. Printre coarnele de melci se mai zăresc încă douăzeci. Fiecare seamănă cu o carte. Trebuie să le deschizi şi să le închizi tu singur pe toate.”

(Marin Sorescu, „La școală, dar nu rămânem acolo”)

Se pare că le avem pe toate. Doamna învățătoare, ca și Teacher, de altfel, poartă mereu creta la ea. Acum o dirijează cu mouse-ul, la laptopul de acasă. Iar caiete și cerneală găsești peste tot. Aproape că te-mpiedici de ele dacă mămicile grijulii nu se apucă să facă iar ordine în dezordinea ta. Nu mai vorbim de faptul că, în ziua de azi, caietele și cerneala nu se termină niciodată dacă treci pragul ușii ce se deschide către online. Acolo poți deschide oricând o pagină nouă, iar scuza cu „Mi-am uitat stiloul” nu mai ține. Poți să scrii și cu degetele; cu ambele mâini deodată dacă ești mereu cu gadgeturile în mână.

Așadar, cu cretă, caiet și cerneală, se pare că avem o școală. A ieșit dintre ziduri și a răzbătut până la fiecare dintre noi. Profesorii din școală ne poartă către nenumărate uși, așa cum o făceau și atunci când treceam de poarta din Băiculești sau din Expoziției. Sunt uși nenumărate ce ni se arată. Însă depinde de fiecare dintre noi pe câte dintre ele le deschidem și cu ce ne întoarcem de acolo.

Lăsând poezia la o parte, revenim într-o realitate marcată de temeri, de știri, de noi rapoarte cu noi situații pe care cei mari trebuie să le gestioneze, păstrând pentru copii sentimentul de siguranță, de securitate.

Profesorii Școlii Europene București sunt printre acei oameni mari care fac tot posibilul să păstreze pentru elevii lor, chiar și dincolo de poarta școlii, starea de spirit ce ne caracterizează: împreună pentru educație, într-un mediu securizat, fizic și emoțional.

Așa se face că au găsit niște instrumente excelente care să-i țină pe elevi conectați nu numai ca grup, dar și cu învățarea.

  • Zoom, pentru cei de la școala primară, și Google Classroom, pentru gimnaziști și liceeni, îi aduc pe colegi laolaltă, în casa fiecăruia. Profesorii sunt acolo, deschizând uși, invitând la cunoaștere.
  • Cod of Talent, platforma pentru a cărei accesare mulțumim familiei Grigoriu, face ca fiecare sarcină să devină o misiune de îndeplinit ca într-un joc pe care îl pargurgi nivel cu nivel.

Nu e ușor. Însă fiecare se adaptează. Până la urmă, acesta e rostul școlii: să ne ofere instrumente care să ne ajute să ne adaptăm la situații noi cu care ne întâlnim în viața reală. Iar profesorii din SEB o fac extraordinar de bine. Încarcă fișe, descarcă teme lucrate, corectează, oferă feedback, rezolvă probleme tehnice, rămân în contact cu ceilalți colegi pentru a găsi împreună cele mai bune soluții.

Da, se pare că a merge la școală nu înseamnă să rămâi între zidurile unei clădiri. Căci „Nu zidurile fac o școală, ci spiritul care domnește într-însa.” (Regele Ferdinand I al României)

 

Informații de interes

17 March 2020

Pe perioada suspendării cursurilor, activitatea Școlii Europene București nu se întrerupe, ci se va desfășura de la distanță.

  • Profesorii școlii susțin activitatea didactică cu elevii, de la distanță, prin intermediul aplicațiilor online agreate de școală;
  • Departamentele școlii si reprezentanții săi pot fi contactați pe email, la adresele indicate pe site, la rubrica “Contacte”;
  • Serviciul secretariat/Recepție poate fi contactat pe email, conform adreselor de pe site, și telefonic, în intervalul 9:00 -15:00, la numerele de telefon:

– Sediul din str Băiculești – 0725.224.229

– Sediul din bdul Expoziției –0720 068490

Serviciul Contabilitate poate fi contactat pe email, conform adresei de pe site, și la numărul de telefon: 0725224230, în intervalul 9:00 -15:00;

  • Documentele de reînscriere pentru anul școlar următor, pot fi completate și retransmise în format electronic pe mail. Exemplarele originale vor fi aduse ulterior la reluarea cursurilor;
  • Procesul de selecție și de admitere a elevilor noi pentru anul școlar 2020-2021 a fost amânat până la redeschiderea școlii. Vom înregistra solicitările de admitere și le vom da curs la revenirea in activitate, în ordinea în care au fost înregistrate.

Vreme frumoasă, copiii entuziaști

26 February 2020

E o zi frumoasă de februarie; parcă prea frumoasă, dacă ne gândim că, cel puțin din punct de vedere calendaristic, ar trebui să fie iarnă. Și, tocmai pentru că vremea e așa de frumoasă, astăzi, elevi și profesori s-au implicat în activități diferite de cele zilnice fiindcă la Școala Europeană București învățăm să fim responsabili față de ceea ce înseamnă mediul în care trăim și creștem, respectul față de sine și față de ceilalți.

În cadrul proiectelor anuale, în acest an școlar, tema generală e legată de sănătate, cu toate aspectele sale, pornind de la sănătatea fizică, sănătatea emoțională și ajungând până la sănătatea ocupațională sau cea a mediului. Deci nu se putea un context mai bun pentru ca elevii claselor a V-a și a VI-a să aibă grijă de curtea școlii.

Nimic n-a scăpat: curtea a fost bine curățată, pomișorii s-au bucurat de pământ proaspăt săpat. Un plus de culoare l-au adus florile care și-au găsit loc în straturile pregătite de copiii și profesori.

Când curtea respira a prospețime, copiii au început joaca, așa cum le stă bine unor copii care, zglobii, ne îndeamnă la primăvară!

Ce face diferit un profesor grozav?

19 February 2020

Profesorii din Școala Europeană București sunt mereu în căutarea celor mai eficiente modalități de organizare a activităților la clasă. Așa se explică faptul că prof. Laura Andrieș, prof. Bianca Stoica și prof. Irina Gîdea au participat la Conferința „Ce face diferit un profesor grozav?”, desfășurată la Liceul Româno-Finlandez.

Invitata specială, expertul finlandez Riitta Juusenaho, a împărtășit din experiența de 27 de ani de experiență ca profesor și director de școală. Manager Cercetare și Evaluare, Director de Proiecte, Director Educație și Cultură și, mai ales, profesor, Riitta Juusenaho a accentuat faptul că o mare diferență în sistemul de învățământ finlandez o face faptul că, spre deosebire de sistemul standardizat din cele mai multe țări, în Finlanda, educația însemnă flexibilitate și diversitate. Încrederea stă la baza relațiilor create atât în cadrul sistemului, între profesori, directori, evaluatori, cât și între familii și școală.

Cadrul economic, social, politic este cu totul diferit, însă recomandarea a fost ca fiecare să împrumute elementele cu care se identifică și să le găsească loc în propriul sistem.

Schimbarea începe cu fiecare dintre noi!

Balul Bobocilor SEB 2020

5 February 2020

Și am avut Bal! Cu prezentatori șarmanți (Maia Morozan & Matei Păscuț), boboci emoționați și invitați puși pe distracție, am petrecut împreună o seară reușită.

Firește, ca la orice bal care se respectă, concursul „Miss & Mister Boboc” a fost punctul central. Organizatorii au pus la cale probe care să pună în evidență abilitățile de adolescenți pregătiți pentru provocările vârstei.

Probele au atras toată atenția publicului. Defilarea & prezentarea au adus în reflector niște concurenți frumoși, emoționați, plini de entuziasmul vârstei. Declarațiile de dragoste i-au întors pe adulți în timp, în vremea în care pasiunea era cea care înnobila orice acțiune. La proba de îndemânare, fetele au făcut un nod de cravată – provocator, ca-n orice timpuri, iar băieții au pus bomboane dintr-un bol în altul cu bețișoare chinezești – foarte solicitant. Iar dansul de societate ne-a arătat că tangoul și valsul păstrează veșnic un aer proaspăt.

Eleganța și atitudinea concurenților ne-au încântat pe toți. Juriul n-a avut o sarcină ușoară în desemnarea câștigătorilor:

  • Miss Boboc: Daria Gîdea
  • Mister Boboc: Alex Dumitru
  • Miss Chic: Daria Nițu
  • Mister Chic: Andrei Constantin
  • Miss Eleganță: Ștefania Golumbeanu
  • Mister Eleganță: Șerban Ilie
  • Miss Fun: Alexia Chiș
  • Mister Fun: Andrei Diaconu
  • Premiul Juriului: Thomas Crull
  • Miss Originalitate: Ilinca Barcaru
  • Mister Originalitate: Matei Ionescu
  • Miss Popularitate: Anca Dicu
  • Mister Popularitate: Andrei Turcescu

Pe scurt, a fost un Bal de nota 10, pe care ni-l vom aminti cu plăcere!

Citi-Thor: cititul te face Nemuritor!

23 January 2020
Propunerea SEB pentru proiectul ANPRO „Citește cu mine!”

În cadrul proiectului ANPRO „Citește cu mine!”, Liceul Teoretic „Școala Europeană București” a desfășurat o serie de activități care au dat săptămânii 16-22 decembrie 2019 un farmec aparte. Sub deviza „Citi-Thor: cititul te face Nemuritor!”, profesorii de limba și literatura română au implicat în acest proiect un număr mare de elevi de gimnaziu și de liceu.

Școala noastră a venit cu mai multe propuneri pentru proiectul ANPRO. Materialul de față prezintă succint modul în care s-au desfășurat aceste activități, deși cuvintele sunt insuficiente pentru a putea surprinde atmosfera caldă și primitoare care a învăluit clasele pe tot parcursul acestei săptămâni.

Iată vin colindători, prin povești nemuritori

Profesorul organizator a planificat și denumit activitatea, i-a provocat pe câțiva dintre absolvenții SEB la o călătorie înapoi în timp (afectiv, vorba lui Camil Petrescu, ca doar acela ne face nemuritori!) la o oră de literatură română, iar aceștia au răspuns invitației și au venit la ore pentru a le vorbi colegilor mai mici despre cărțile lor preferate și pentru a le citi fragmente care le-au marcat devenirea. De asemenea, elevii din anul 1 și 2 care studiază Literatura Română în programul IBDP au citit și ei fragmente de proză, de teatru sau poezii preferate (uneori chiar creații proprii) și au schimbat impresii cu colegii mai mari. Fiindcă DECEMBRIE este despre reîntoarceri acasă și despre reîntâlniri cu oameni dragi, absolvenții s-au reîntors cu bucurie și emoție ACASĂ la SEB, iar atmosfera de poveste a fost îndulcită cu ceai și turtă dulce. (prof. Dana Ștefan)

Crăciunul din și prin povesti

În săptămâna „Citește cu mine!”, timp de trei zile, copiii de clasa a V-a au (re)descoperit magia cărților: au citit, au notat metafore și structuri care le-au deschis apetitul pentru discutii și pentru scris compuneri –„fără limită de spațiu”, la solicitarea elevilor. Clopoțelul de la sfârșitul orei a devenit inamicul numărul 1 al lecturii. Iar când următoarele ore de limba română încep cu replici precum ,,Doamnaaaa, putem să mai citim și astăzi (toată ora) și să scriem legende despre Crăciun?”, începi să crezi că magia își extinde imperiul înspre realitate… (prof. Adelina Voicu)

Lectura cu arome de ceai cald și cu gust de biscuiți crocanți…

În orele de literatură din această săptămână, elevii din clasele a V-a și a X-a s-au bucurat împreună de personajele preferate, au râs și au suferit în taină alături de ele, savurând, odată cu poveștile lor, și aromele diverse ale ceaiului cald, amestecate cu cele ale delicioșilor biscuiți crocanți. (prof. Andreia Dosaru)

Lectură, muzică și ceai

Proiectul a creat un liant între copil și universul cărților, menit să aducă bucurie și plăcere. Astfel, în compania unei cărți bune, a muzicii jazz, savurând ceaiul preferat, lectura a devenit parte dintr-o zi obișnuită. (prof. Irina Niculescu)

Citește cu 6A!

După ce au consumat împreună o bucată de „Pastramă trufanda”, pentru elevii clasei a VI-a a urmat digestia. Cu o singură excepție, elementele nutritive au fost asimilate de pofticioși, semn că masa în familie e întotdeauna benefică! (prof. Radu Petrescu)

Cititori de ieri, cititori de azi

Activitatea a fost inspirată de cartea Adinei Popescu „8 povestiri pe Calea Moșilor”, care a devenit o poartă între două lumi. Astfel, micilor cititori de la clasa a VI-a C li s-au adăugat doi dintre părinții lor care le-au povestit cum era lumea acum 30 de ani. Cine erau cei care au citit revista „Cutezătorii” sau romanul „Cireșarii”? Cum arătau Calea Moșilor sau magazinul Bucur Obor? La ce filme se uitau, la ce desene animate? La aceste întrebări le-au răspuns părinții invitați și d-na profesoară, totul într-o atmosferă de Crăciun, cu aroma vremurilor de demult și a mirosului de cozonac. (prof. Georgiana Stoica)

Îmi place POEZIA

Activitatea desfășurată la clasa a VIII-a a avut ca scop descoperirea gustului pentru poezie. Este vorba despre un proiect mai amplu, desfășurat pe parcursul mai multor săptămâni, care a avut etapa finală în săptămâna dedicată lecturii. Elevii au descoperit teme literare, au făcut selecții de poezii, au recitat, au creat texte literare, au pictat sau au desenat, aplicând Teoria Inteligențelor Multiple, iar, în final, au (re)definit POEZIA. (prof. Georgiana Stoica)

2019 a fost Anul Cărții în România, după cum s-a decis prin scurta Lege nr. 357/2018. Proiectul național „România citește” nu a avut un prea mare ecou, proiectul ANPRO însă a avut impact. Activitățile desfășurate la Liceul Teoretic „Școala Europeană București”, în cadrul săptămânii „Citește cu mine!”, nu au avut ca scop doar promovarea lecturii, ci au însemnat mult mai mult- au adus aproape elevi, profesori și părinți. Astfel, cei implicați, mici sau mari, au putut să-și exprime cu plăcere părerile despre universul cărților preferate, i-au descoperit pe cei din jur sau chiar s-au redescoperit, creând conexiuni adevărate și momente de neuitat, dovedindu-se încă o dată că lectura dezvoltă empatia și compasiunea în fiecare dintre noi.

Întâlniri cu autori – autoarea Alis Popa la SEB

23 January 2020
Cine este autorul? Ce-i place? Care sunt cărțile lui preferate? Cum ia naștere o carte?
Pentru a răspunde la întrebările copiilor, Liceul Teoretic „Școala Europeană București”, în colaborare cu Editura Arthur, organizează o serie de întâlniri cu autori. La gimnaziu, activitățile au debutat marți, 21 ianuarie 2020, cu vizita autoarei romanului „Secretele gunoaielor” (Trofeul Arthur 2019), d-na Alis Popa.
Astfel, elevii din clasele a V-a și a VI-a au aflat cum se scriu cărțile, în general, ce îl inspiră pe autor,  cum a început să scrie, care sunt autorii sau lecturile sale preferate. Momentele de lectură au fost incitante, au provocat discuții și dezbateri despre subiectul inedit al romanului (secretele din lumea gunoaielor). Elevii au intrat în pielea protagoniștilor (Daria și Leo) și au făcut predicții cu privire la acțiunile lor viitoare.
În final, au descoperit că autorul nu este doar un nume scris pe-o carte, ci și cel cel care ne poate deschide porțile lumii textului literar.

Înscrierile la clasa pregătitoare sunt în toi

22 January 2020

În ultima perioadă școala a fost observată de ochi mari și curioși ai unor viitori școlari care, ieșiți din lumea deja știută a grădiniței, voiau să afle, împreună cu părinții lor, cum e șă fii elev al clasei pregătitoare la Școala Europeană București. După fiecare ușă răspundeau ochii voioși ai celor care deja au făcut primii pași în școală sau care, în scurt timp, vor trece la nivelul următor, gimnaziul.

E forfotă pentru că au început deja înscrierile la clasa pregătitoare. Însă ce înseamnă „clasa pregătitoare”? Suntem pregătiți pentru ea sau vom fi surprinși de lucruri neașteptate?

Cel mai nimerit e să-i întrebăm pe cei care sunt deja la jumătatea drumului prin clasa pregătitoare.

„Când vin dimineața îmi place că sala e însorită și decorată.”

(Ioana)

„Aici ne facem foarte, foarte mulți prieteni… Sunt bucuroasă că învăț tot mai multe lucruri noi. Uneori mi se pare că e greu, dar după puțin timp îmi dau seama că e ușor.”

(Maria)

„Învățăm multe lucruri, dar ne și distrăm.”

(Alexia)

„Avem ore la care nu m-aș fi gândit: teatru, germană, dezvoltare personală.”

(Iani)

Sunt câteva motive pentru care elevii claselor pregătitoare vin cu entuziasm. Dar ce spun părinții?

„După finalizarea primului semestru, coroborând analiza premergătoare alegerii școlii pentru fiul nostru, care recunosc că a avut ca filtru principal rezultatele la examenele naționale,  activitățile întreprinse încă de la începerea școlii și, mai ales, bucuria și deschiderea copilului de a merge la această școală și de a-și întâlni dascălii și colegii, pot să declar că am făcut cea mai bună alegere, venind la Școala Europeană București. Mi s-a confirmat faptul că aici se urmăreşte dezvoltarea copiilor din punct de vedere holistic, punându-se accent pe abilităţile fiecăruia în parte, copiii dezvoltându-se armonios, atât cognitiv, cât și social. Meritele principale sunt ale cadrelor didactice, care, cu foarte mult profesionalism și dăruire, își ating obiectivele propuse, având un impact deosebit asupra elevilor. Sunt încrezătoare că aici, la Școala Europeană București, copiii nostri vor fi în permanență încurajați nu doar să-și construiască un set de valori solide ce pot constitui baza deciziilor lor în viață, ci și să-și dezvolte potențialul și să-și atingă visele.”

(Andreea Cosma, mama unui copil din clasa pregătitoare).

În perioada următoare ne vom lăsa descoperiți de ochii plini de curiozotate ai copiilor care vin să se înscrie în clasa pregătitoare și ne vom încărca de energia și optimismul lor. Poarta e larg deschisă și altor curioși. Vă așteptăm cu drag!

Mi-a rămas dulapul mic

20 January 2020

Da, se poate și asta, mai ales dacă ești scriitor, dacă alegi să dai viață unor personaje, fie ele și din lumea necuvântătoarelor.

Ziua de astăzi a fost pentru elevii Școlii Europene București o zi a întâlnirii cu vorbele cu tâlc. A fost o zi de două ori magică pentru că, pe de o parte, începând de astăzi, pentru 3 zile, în școală avem stand de carte, mulțumită Editurii Arthur, pe de altă parte, autoarea Simona Sava a fost alături de noi pentru a ne povesti despre primul volum publicat, „Mi-a rămas dulapul mic”. Am aflat, direct din jurmalul personal, când și cum a apărut ideea cărții, am aflat cum lucru lipsite de importanță, la prima vedere, pot căpăta sens în funcție de felul în care ne raportăm la ele și, ceea ce a fost extraordinar, am aflat începutul poveștii auzind-o citită chiar de autoare.

Copiii au fost pentru câtva timp prințese și prinți în lumea fermecată a poveștilor, primind cu sufletul la gură invitația la concurs pe care Editura Arthur ni-l propune, tentându-ne cu un premiu grozav pentru câștigători, o tabără în cadrul căreia iubitorii de cărți, prin intermediul unor ateliere, pot face primii pași în lumea scrierii de carte, alături de scriitori, ilustratori, profesori cu care s-au întâlnit deja în paginile cărților.

A fost un context care i-a purtat și pe cei mari pe meleagurile primelor povești, cu miresme de vorbe cu tâlc, cu Feți-Frumoși, cu Ilene Cosânzene.

#updates

#stamacasa

mar, 24Școala online

La școală,

Mar, 17dar nu rămânem acolo

Atenție!

Mar, 17Informații de interes

Miresme

Feb, 26Semne de primăvară

toate noutatile
#cafeteria

Alegerea noastră zilnică pentru un meniu delicios și echilibrat.

consultă meniul
MagiCamp

The IB Diploma Programme

The International Baccalaureate's Diploma Programme (DP) is a two-year academically challenging programme designed to meet the educational requirements of students between the ages of 16 and 18.

find more