Autocunoaștere prin artă
Fiecare acțiune întreprinsă își pune într-un mod diferit amprenta asupra fiecărui copil. Detalii aparent nesemnificative capătă o importanță notabilă pentru aceștia și nesoluționarea lor atrage o conduită de neînțeles. Exprimarea liberă, prin artă, este cea mai eficientă și facilă modalitate de consumare a acestor stări/emoții și, totodată, de înțelegere a propriei realități.
Acest cerc își propune să integreze individualitatea spre o cunoaștere mai amplă de sine, dar și spre aspecte privind adaptarea socio-culturală. Mai mult decât atât, prin exprimarea artistică se bifează și una dintre condițiile sine qua non în adaptarea continuă la cerințele educative: dezvoltarea motricității fine. Uşurința de a scrie (și, în general, dexteritatea) simplifică procesul de formare pe tot parcursul vieții.
Folosind un fundal sonor și o temă dată sau pe baza unui scurtmetraj educativ, elevii vor alege anumite materiale puse la dispoziție (coli și cartoane de texturi diferite, lipici, foarfecă, creioane, cretă, plastilină, acuarele, diverse obiecte, sfoară, materiale textile, reviste, ziare etc.). Cu ajutorul acestora, vor realiza un produs/ o lucrare (desen/ pictură, modelaj, colaj sau, pur și simplu, vor alege un obiect care are legatură cu tema). La final, lucrările se vor prezenta, iar copiii vor fi stimulați să găsească detalii care n-au fost remarcate de „autor”.