Studenții de la Litere la SEB
Școala Europeană București a dovedit de nenumărate ori faptul că este o școală de elită. Testimonialele primite de-a lungul timpului de la absolvenți, de la părinți, de la colaboratori ne fac inima să crească de bucurie. Iar alegerea studenților de la Facultatea de Litere de a efectua practica pedagogică în școala noastră ne onorează, fără doar și poate.
Începând cu acest an școlar, la orele de limba și literatura română, coordonați de prof. Radu Petrescu, studenții pășesc tiptil, în pași virtuali, e drept, pentru a deprinde tainele darului de profesor, căci a fi profesor este mai mult decât o meserie.
Câțiva dintre sudenți au ținut să aștearnă pe hârtie mulțumiri pentru șansa de a învăța la SEB cum să-i înveți pe alții.
Participarea ca asistent la orele de limba și literatura română desfășurate în cadrul Școlii Eurepene București a reprezentat pentru mine, ca viitor profesor, o experiență unică. Am învățat de la domnul profesor coordonator atributele necesare unui dascăl-exemplu: calmitate, implicare, dorința de a-i face pe elevi să înțeleagă materia, modul interactiv de a realiza orele pe placul elevilor, creativitate.
Din perspectiva unui student care are în față o carieră de profesor, orele din cadrul Școlii Europene București au constituit un real model pentru mine. Pe lângă aceste lucruri, am fost plăcut surprinsă de implicarea elevilor la orele desfășurate de domnul profesor, de dotările de care școala dispune, toate pentru a asigura buna educație a acestora, un ambient benefic procesului de învățare.
Am simțit emoția din glasul elevilor, puritatea acestora, dar și interesul pe care l-au manifestat la fiecare oră. Am apreciat modul în care domnul profesor oferea feedback fiecărui elev, răbdarea de care acesta dădea dovadă în timp ce fiecare copil își exprima părerea, dar și modul în care copiii reacționau la părerile domnului profesor, realizându-se o interacțiune elev-profesor excelentă, demnă de urmat în viitor. Nu a fost zi în care să nu mă gândesc cu drag la participarea mea la orele de practică din cadrul Școlii Europene și să îmi imaginez cum ar fi să predau și eu unor asemenea învățăcei, într-un asemenea cadrul plăcut.
Având posibilitatea să particip și la ore din cadrul unei școli de stat, am reușit să realizez o comparație între modul de predare la o clasă de stat și modul de predare din cadrul Școlii Europene București. Concluzia la care am ajuns se rezumă la faptul că oricând, la orice oră, recomand cu tot sufletul înscrierea la o astfel de școală, unde accentul este pus pe dezvoltarea elevului, nu pe acumularea de informații inutile. Mulțumesc domnului profesor, dar și Școlii Europene București pentru că mi-a acordat șansa să particip la orele desfășurate aici!
Frățilă Oana, Facultatea de Litere
Participând la orele din cadrul Școlii Europene București, am realizat cum ar fi trebuit să fi fost toate orele mele, atât din școala generală, cât și din liceu.
Primele cuvinte care ar putea contura o mare parte din părerea mea în legătură cu orele la care am asistat sunt: creativitate, educație, ajutor, respect etc.
În primul rând, din prima clipă, poți observa legătura strânsă dintre profesor și elevi, o legătură interioară care are la bază anumite principii, dintre care cele mai importante sunt respectul și prietenia.
Fiind obișnuită cu un mediu în care gafele pe care le făceai erau adeseori pedepsite cu note slabe sau, mai rău, cu o „predică” din partea cadrului didactic din care rezulta doar o maximă demoralizare a elevului, pot spune că am rămas plăcut surprinsă de faptul că greșelile copiilor nu sunt taxate în aceste moduri punitive, ci, mai degrabă, aceștia sunt ajutați de profesor și de colegi să-și dea seama singuri de greșelile lor.
În afară de relația pe care profesorul a clădit-o cu clasa, am analizat și colectivul de copii care, de fapt, întruchipează o familie numeroasă. Nimeni nu ia în derâdere pe altul, toți se sprijină din orice punct de vedere și orice lecție pentru ei este un prilej de a socializa și de a-și însuși informații noi.
În al doilea rând, orele la care am participat nu au fost nici măcar o dată lipsite de creativitatea unor exerciții propuse de profesor, prin care a sprijinit latura artistică a elevilor, dar și interactivitatea. Starea bună este la ordinea zilei, iar pe fețele copiilor se vede entuziasmul de a rezolva exerciții sau de a prezenta anumite activități în fața clasei.
P.S: Pentru mine a fost o reală plăcere să asist la aceste ore, iar în viitorul apropiat doresc să creez un colectiv la fel de unit ca acesta. 🙂
Sanda-Larisa Galu, Facultatea de Litere, Universitatea din București,
anul III, specializarea LLR-LLM
Sunt de părere că alegerea acestei școli merită din plin; acesta nu a rămas angrenată în trecut, așa cum o fac școlile de stat, și este adaptată nevoilor reale ale copiilor. Aici primează împlinirea, recunoașterea și respectul. Elevii se află într-un mediu echilibrat, în care sunt tratați constant cu prietenie și cu încredere și de aici rezultă și siguranța. Clasele sunt formate din puțini elevi și, prin prisma acestui lucru, au mai multe șanse la o educație de calitate, beneficiind de servicii educaționale superioare. Copiii sunt mai bine supravegheați și li se acordă o atenție individuală mai mare. Aceștia se ocupă la școală și de alte lucruri, în afară de a memora informații și de a le reda cât mai fidel pentru o notă mare. Ei descoperă, sunt curioși, participă activ la procesul educativ, au activități interactive în cadrul orelor, fac proiecte, generează idei care sunt de departe peste așteptări și învață lucrurile din plăcere. Profesorul caută mereu noi activități atractive, care sunt adaptate înclinațiilor copiilor, se creează jocuri și se predă într-un mod captivant. Sunt recompensați atunci când reușesc să facă un lucru uimitor, sunt încurajați, iar profesorul le spune că este mândru de ce ei au construit, ceea ce nouă ne-a lipsit cu desăvârșire.
Vă mulțumesc dumneavoastră [prof. Radu Petrescu] pentru că ați venit de fiecare dată să ne încurajați că vom putea preda, pentru că ați fost alături de noi și, de asemenea, conducerii pentru „găzduirea" la orele de limba română.
Cristina Andreea Gheorghișor, Facultatea de Litere,
anul III, specializarea LLR-LLM
Să particip la orele din cadrul Școlii Europene București a reprezentat o experiență minunată pe care aș alege să o simt în fiecare zi. Interesul, creativitatea, ambiția și inocența acestor copii m-au făcut să mă îndrăgostesc și mai mult de această lume a învățământului. Modul în care educația unui copil este structurată este, din punctul meu de vedere, foarte importantă. În plus, faptul că elevii acestei școli își pot aprofunda cunoștințele, dar, în același timp, se pot axa și pe aspecte precum imaginația, spiritualitatea și dezvoltarea personală, m-a uimit. Având mai multe ore la dispoziție pentru aceeași lecție sau pentru aceeași materie, dascălii pot aborda o multitudine de situații, exemple și instrumente care să ajute la o dezvoltare conștiincioasă a copiilor. Toate lecțiile la care am participat au avut un moment inițial de integrare în subiectul lecției și unul final care să cuprindă, într-un mod plăcut pentru ambele părți, tot ceea ce se discutase anterior. Trecerea de la o idee la alta se făcea treptat, găsindu-se legături și anticipându-se ceea ce urma să se întâmple. Fiecare elev era lăsat să își spună punctul de vedere, să facă conexiuni și să se exprime. Puteam să citesc dorința arzătoare din ochii lor de a răspunde și de a se implica, fără acea frică de eșec. Jocurile, ce îi mențineau atenți și le sporeau curiozitatea, erau la ordinea zilei. Unele aveau ca scop aflarea de cunoștințe noi, altele de a le recapitula pe cele deja știute. Le erau stimulate toate simțurile, de la cel al observației până la cel tactil. Dacă ar fi să fac o comparație cu școala clasică, cea din urmă s-ar afla în dezavantaj. Copiii au nevoie de mai mult timp pentru „a digera” informațiile obținute și a se dezvolta, au nevoie de mai mult timp cu un anume subiect pentru a-l înțelege, iar, din punctul de vedere al timpului acordat unui singur subiect în parte, școala clasică nu poate oferi mai mult timp decât oferă deja. De exemplu, la Școala Europeană București, copiii vor avea parte de câte șapte ore pe săptămână dedicate limbii și literaturii române, pe când la școala clasică, copiii vor avea parte de cel mult cinci ore, iar acele două ore lipsă pot face diferența atunci când este pusă la „înghesuială” capacitatea de înțelegere a unui elev.
Andreea Gaiță, Facultatea de Litere,
anul III, secția LLR-LLS
Din perspectiva absolventului de colegiu pedagogic, din perspectiva studentului interesat de modul în care se desfășoară activitatea didactică într-o unitate de învățământ privată, mă pot declara încântat de experiența acumulată în urma orelor de practică pedagogică desfășurate la Școala Europeană București. Sunt de părere că un viitor cadru didactic are nevoie să cunoască atât atmosfera din interiorul școlilor clasice, cât și pe cea din interiorul unei instituții precum SEB, acolo unde direcția în care se îndreaptă procesul educațional este una cât mai apropiată de actualitate. Cred că avantajele se pot traduce printr-o libertate de gândire și verbalizare, prin curiozitatea stârnită în mod constant de conținutul lecțiilor și prin sentimentul de apartenență la un grup care nu doar că țintește și se autopropulsează spre obiective cât mai curajoase, ci care constituie și rezultatul pasiunii profesorului din mijlocul acestuia.
Vă mulțumesc! Toate cele bune!
Șerban-Nicolae Florescu,
Facultatea de Litere, anul III